• The Event Boutique

Bridal Shower sau Bachelorette Party


Ce presupune Bridal Shower-ul? Dar Bachelorette Party? Cine organizează aceste petreceri? Care sunt detaliile organizării lor?

Aceste petreceri devin tot mai populare în zilele noastre datorită prezentării lor în filmele americane. Dar toate aceste tradiții în care prietenele apropiate au grijă de bunăstarea miresei își au rădăcina în Europa Medievală. Ele o înconjurau mereu pe mireasă pentru a o proteja de „ forțe malefice și priviri rău-voitoare”. În tradiția româneasă se numesc „druști” și o ajută pe mireasă să se pregătească pentru ziua nunții. Bridal Shower (Petrecerea Miresei) – petrecere relaxată, cu jocuri, la care viitoarea mireasă este sărbătorită de femeile din viața ei: mama, soacra, bunici, mătuși, surori, verișoare și prietene apropiate.

Bachelorette Party / Hen Night (Petrecerea Burlăcițelor) – petrecere bazată pe distracție și ieșit în oraș cu prietenele apropiate, sărbătorirea ultimei nopți de burlăcie a viitoarei mirese.

Cine organizează aceste petreceri? Ambele petreceri sunt organizate de prietenele miresei (uneori surori sau verișoare). Chiar dacă acestea nu au primit titluri și roluri active de „domnișoare de onoare” sau „domnișoarele miresei”, e frumos să se implice în sărbătorirea viitoarei mirese. Ele vor decide împreună bugetul și vor împărți echitabil atribuțiile organizării între ele. Aceste petreceri marchează încheierea unei etape din viața ei și începutul uneia noi. Sunt o sărbătorire a miresei, a momentului și a prieteniei sau a relațiilor dintre femeile din familie. Invitațiile și Invitații În cazul petrecerei burlăcițelor cel mai probabil toate prietenele (domnișoarele de onoare) vor fi implicate în organizarea ieșirii – astfel nu vor trebui făcute invitații. În cazul petrecerii miresei, trebuie invitate femeile din viața ei (mama, soacra, bunici, mătuși, surori, verișoare și prietene apropiate). Dintre aceste se pot exclude persoanele care nu sunt foarte apropiate de mireasă: mătuși și verișoare mai îndepărtate, prietene cu care s-a pierdut legătura, chiar și viitoarea soacră (deși cel mai probabil i-ar face plăcere să fie inclusă) dacă relația nu e încă destul de strânsă. Ideea e să nu fie invitate persoane care ar face-o pe mireasă să nu se simtă în largul ei sau să tensioneze atmosfera cu alți invitați. Această petrecere ar trebui să fie ca o oază de relaxare în mijlocul stresului planificării nunții. Mireasa poate fi invitată la celebrare cu o invitație specială sau totul să fie păstrat secret până în ultimul moment, când una dintre persoanele implicate inventează o scuză pentru a o chema la locație, ca mireasa să descopere surpriza. În ambele variante mireasa ar trebui să rămână cu totul neimplicată în organizare și să nu afle detaliile sărbătoririi până la eveniment. Invitațiile pot fi pregătite cât mai repede, dar ar trebui trimise (sau împărțite) invitaților cam cu o lună înainte de eveniment și vor conține ca informații ziua, data, ora, locația petrecerii, dar și detalii privind tema aleasă, ghidaj legat de îmbrăcămintea potrivită (de exemplu, pentru o petrecere în aer liber, invitații pot fi sfătuiți să poarte pălării de soare), sau alte detalii pertinente sărbătoririi. Răspunsul invitaților va fi așteptat cu 2 săptămâni înainte (cel târziu una).

Tema În calitate de cele mai bune prietene ale miresei, se presupune că domnișoarele de onoare o cunosc cel mai bine. Ele ar trebui să aleagă tipul de petrecere și tema potrivită cu personalitatea miresei. Pentru o persoană expansivă și extrovertită ar merge o seară de dansat în club și degustat cocktailuri la bar. Pe când pentru o persoană introvertită și calmă s-ar potrivi o petrecere intimă doar cu cele mai apropiate persoane. Totuși, dacă nu sunt sigure, pot să extragă într-un mod subtil informație de la sărbătorită (fără a divulga surpriza). Temele alese pot fi foarte variate și sunt direct legate de preferințele miresei (culori, anotimp, flori, animale, filme sau seriale, cărți, muzică, curent artistic sau epocă istorică, hobby). În funcție de temă, petrecerea poate fi acasă la mireasă, la cineva apropiat miresei sau la una dintre persoanele implicate în organizare, dar și în alte locații mai puțin clasice: un picnic în pădure, un curs gastronomic, de aranjamente florale sau de dans la care să participe toate invitatele, o vizită la un muzeu și o masă la restaurant sau o petrecere cu activitate de căutare de comori pe tematica cărții ei preferate, poate chiar o dupămasă de activități de lucru manual cu rezultate care să fi încadrate în nuntă. Programul trebuie să fie echilibrul perfect între interactiv și relaxant (nu prea multe activități competitive care ar ridica nivelul de stres, dar nici un program fără activități și planuri de rezervă pregătite, care ar fi prea plictisitor). Cu cât va fi mai personal cu atât va fi mai inedit și mai memorabil.

Momente de luat în vedere Data – teoretic poate fi oricând începând din momentul logodnei și până cu o zi înaintea nunții, dar ideal ar fi sa nu fie nici prea repede nici prea târziu (după logodnă viitoarea mireasă abia se obișnuiește cu statutul de logodnică, iar înaintea nunții are nevoie de odihnă și relaxare în așteptarea zilei evenimentului) – în funcție de programul miresei, cu 3 luni - 3 săptămâni înainte de nuntă ar fi rezonabil Locația – acasă la mireasă, la una dintre domnișoarele de onoare sau la restaurant, bar, club Fotografiile – o persoană responsabila printre domnișoarele de onoare sau un fotograf profesionist Muzică – playlist bine pregătit, potrivit cu locația și tema aleasă (sau un club cu genurile preferate de muzică ale miresei, în cazul petrecerii burlăcițelor) Meniu, Băuturi, Deserturi - potrivite cu tema, bufet cu aperitive variate, cocktailuri ușoare, o mică masă de deserturi sau un tortuleț special – pregătite de casă sau rezolvate printr-o firmă de catering Decor și Flori – scaun special decorat pentru mireasă, decor vesel, un buchet de flori pentru mireasă, baloane, lumânări parfumate etc. – toate în ton cu tema aleasă Jocuri și Favoruri (cadouri pentru invitați sau premii pentru jocuri) – pentru a menține petrecerea interesantă și interactivă se pot juca câteva jocuri mai clasice sau mai inedite

- se vor pregăti și orice obiecte necesare pentru jocuri (creioane sau pixuri, boluri pentru bilețele, zaruri etc.) - pentru toate aceste jocuri se va alege câte un câștigător care va primi un premiu simbolic – se vor pregăti mai multe premii decât vor fi nevoie, pentru orice eventualitate - pe lângă premiile pentru jocuri se pot pregătii și mici suveniruri simbolice pentru toate invitatele - puteți citi mai multe despre jocuri, cu câteva exemple, în articolul pe acest subiect Cadouri și Amintiri pentru Mireasă Cadourile pentru mireasă pot varia de la amintiri simbolice la gesturi mai substanțiale, în funcție de posibilități, tema și atmosfera petrecerii și generozitatea invitatelor și a gazdelor. Unde bugetul nu permite un cadou separat, evenimentul va fi apreciat ca un cadou în sine, acompaniat de felicitări de la participanți cu urări compuse din inimă, amintiri dragi sau sfaturi folositoare. Cadourile cu semnificație personală sunt mai prețuite decât cele care au o valoare materială mai mare.

În primul rând evenimentul ar trebui să o sărbătorească pe mireasă, viața ei până în acel moment și viitorul ei alături de mire, relația cu persoanele apropiate, să o facă să uite de stresul planificării unei nunți și în același timp să o facă nerăbdătoare pentru ce o așteaptă pe viitor.

Aflași mai multe despre Domnișoara de Onoare aici.


#sfaturi #planificare #nunta

© 2018 by The Event Boutique. Cluj-Napoca

  • Facebook - Grey Circle
  • Pinterest - Grey Circle
  • insta icon