• The Event Boutique

Cum se stabilește Bugetul pentru Nuntă


Cum se stabilește bugetul pentru nuntă? Cum se distribuie și cum se poate reduce bugetul?

Bugetul dictează ce servicii și produse vă permiteți să achiziționați pentru nuntă și determină toate deciziile legate de furnizori, invitați și decor.

Priorități

Pentru început stabiliți ce e mai important pentru voi:

  • tipul nunții (mare/mică, elegantă/relaxată, tradițională/ modernă, clasică/ personalizată)

  • locația perfectă (accent pe închirierea locației de vis)

  • personalizare (decorul e foarte important)

  • atmosferă excepțională (cu accent pe muzică și lumini)

  • amintiri (accentul pe foto-video)

  • mâncare delicioasă (importanța meniului, deserturilor, băuturii).

Astfel veți descoperi în ce categorii veți cheltui mai mult și în care veți avea nevoie de un buget mai redus. Ar trebui să aveți o idee generală despre care ar fi suma maximă pe care sunteți dispuși să o cheltuiți și să o puteți distribui pe categorii. Pe parcursul planificării rămâneți flexibili legat de această distribuire. În realitate prețurile vor varia față de așteptări (unele elemente vor ieși mai ieftin, altele mai scump). Fiți pregătiți să mutați fonduri dintr-o categorie în alta, fără a depăși bugetul. Pentru a vă asigura că nu depășiți bugetul puteți stabili două sume: suma preconizată și plafonul maxim pe care sunteți dispuși să îl puneți la bătaie. Ideea principală e ca voi și invitații voștri să aveți parte de o experiență extraordinară, să rămâneți cu amintiri minunate pentru toată viața și, ideal, și cu un mic profit financiar.

Categoriile pentru care trebuie stabilit Bugetul Nunții

Recepție

Locație

Meniu

Bar

Tort

Foto-Video

Plata fotografului

Plata cameramanului

Albume/Alte printuri

Verighete & Gravuri

Ținute Miri

Rochia miresei

Pantofii miresei

Voalul

Lenjeria

Bijuterii & Accesorii

Costumul mirelui

Pantofii mirelui

Accesoriile mirelui

Muzica

Flori

Buchetul miresei

Buchetul nașei

Butoniera mirelui, nașului

Aranjamente pentru mese

Lumânările de nuntă

Cadouri pentru lnvitați

Papetărie

lnvitații & Plicuri

Meniuri

Numere de Masă

Afiș cu așezarea invitaților la mese

Transport

Pentru Miri

Pentru lnvitați

Coafură & Machiaj

Căsătoria civilă

Taxe la primărie

Certificate medicale

Ținuta miresei

Ținuta mirelui

Buchetul

Restaurant

Ceremonia religioasă

Taxe pentru biserică Luna de Miere

În Dosarul de Planificare pentru Nuntă pus la îndemâna clienților The Event Boutique, aveți lista completă cu elementele care trebuie luate în considerare în stabilirea bugetului, completabilă și un grafic cu o sugestie pentru distribuirea procentajelor din buget pe categorii, care să vă ajute să rămâneți organizați.

Cum se reduce Bugetul

Cea mai ușoară și rapidă modalitate de a reduce bugetul e de a reduce numărul de invitați. Numărul invitaților influențează mai mult de jumătate din categoriile de buget: locația, meniul, băutura, tortul și deserturile, cadourile, papetăria și transportul. Pentru un număr mai mare de invitați locația va fi mai mare, va trebui să plătiți mai mulți ospătari, mai multe meniuri, băuturi, felii de tort, grame de deserturi, cadouri, transport, invitații, meniuri tipărite, numere de masă, aranjamente florale pentru mese, poate chiar și asistenți pentru fotograf și videograf sau echipament mai puternic pentru dj sau formație (pentru a umple o sală mai mare cu sunet). În funcție de câte persoane invitați la celebrare după căsătoria civilă (dacă are loc în altă dată ca cea a nunții), poate influența și nota de plată la restaurant.(Cărțile de bune maniere spun că nu sunteți obligați să faceți invitații pentru căsătoria civilă, ea fiind rezervată doar familiei și prietenilor foarte apropiați.) Categoriile „fixe”, care nu sunt influențate de numărul de invitați sunt: verighetele, ținutele mirilor, buchetele și butonierele, lumânările nașilor, taxele de la biserică și căsătoria civilă, transportul mirilor, plata fotografului, videografului, dj-ului sau formației.

Bugetul mai poate fi redus descoperind în ce categorii sunteți dispuși să faceți compromisuri. Locația, meniul, echipa foto-video și muzica sunt cele mai importante aspecte care pot asigura reușita evenimentului vostru. Verighetele se presupune că le veți purta toată viața, așa că ar fi bine să optați pentru calitate.

Sărbătorirea căsătoriei civile e considerată mai mult o formalitate (mai ales când are loc în altă dată decât nunta), nu puteți reduce taxele aferente obligatorii, dar puteți reduce bugetul pentru ținută, buchet și masa de la restaurant. Puteți reduce decorul la biserică pentru ceremonia religioasă, oricum atenția va fi pe voi și veți avea buchetele și lumânările nașilor care să vă încadreze frumos. Mai puteți reduce din bugetul pentru transport – majoritatea invitaților vor fi mulțumiți să își asigure transportul, iar voi nu trebuie să vă faceți intrarea în cea mai costisitoare limuzină, mulți oricum nu o vor observa. Florile sunt frumoase, dar vă veți bucura de ele (voi sau invitații care le iau după nuntă) în jur de o săptămână. Puneți accentul pe buchetele și butonierele care vor apărea mai mult în fotografii și rugați florăreasa să vă sugereze alternative mai puțin costisitoare pentru celelalte aranjamente (prezidiu și mesele invitaților, nu e nevoie să umpleți fiecare colț, fiecare intrare, fiecare mașină și fiecare banchetă din biserică cu flori). Nu are rost să exagerați cu dulciurile și fructele. Se presupune că ați ales un meniu bine echilibrat și un tort delicios. Candybar-ul ar trebui să conțină cam 100g prăjituri pe persoană. Mai mult de atât ar ajunge să se irosească. Pentru tort optați cu felii în loc de mici porții individuale decorate, încântarea invitaților nu va fi direct proporțională cu diferența de preț (nu se justifică cât de scumpe sunt porțiile individuale față de felii, iar invitații probabil nu vor sesiza diferența). Cadourile pentru invitați ar trebui să fie simbolice, ceva ce să le amintească de voi și de ziua deosebită petrecută împreună, ceva ce chiar să le fie de folos sau o mică atenție dulce. Nu ar trebui să vă dați peste cap pentru a pregăti niște favoruri care ar putea rămâne uitate pe un raft, adunând praf. Luați în considerare când stabiliți bugetul pentru ținută că rochia de mireasă o veți purta doar o dată, gândiți-vă cât valorează în raport cu prețul (chiar dacă aveți de gând să o vindeți după nuntă, asta presupune un efort și timp în plus). Costumul de mire, accesoriile și pantofii mai pot fi purtați și cu alte ocazii. Mai puteți econimisi și la coafură și machiaj realizându-le voi singure, sau cu ajutorul unei prietene pricepute (cu cât mențineți lucrurile mai simple și mai clasice cu atât vor arăta mai bine peste ani, când vă veți uita peste fotografii). Se pot salva niște fonduri și la elementele de papetărie și tipografie. Optați pentru elementele esențiale – invitații, meniuri, numere de masă, afiș cu așezarea sălii – și omiteți-le pe cele extra – hărți, programe, etichete cu numele invitaților. Păstrați invitațiile simple dar în ton cu nunta care le va urma: invitațiile sunt prima impresie pe care o primesc invitații legat de nunta voastră și ar trebui să o reprezinte frumos. Cu toate acestea, luați în calcul că majoritatea persoanelor le vor arunca la gunoi sau la fundul unui sertar – nu se merită să le alegeți pe cele mai decorate și mai scumpe. Mai bine vă concentrați pe decorul sălii, care vă va face (vouă și invitaților) ziua mai specială.

Alte lucruri de luat în considerare

Gândiți-vă aproximativ care vă va fi venitul după nuntă: numărul aproximativ de invitați ori suma medie care se oferă ca dar de nuntă. Pentru a rămâne cu profit, aceasta ar trebui să fie mai mare decât suma totală de buget care v-ați alocat-o. Dacă acesta nu e cazul, care ar fi suma pe care ați fi dispuși să o cheltuiți pentru nuntă fără a fi rambursați din veniturile din „plicuri”? La ce puteți renunța? Unde puteți face compromisuri?

Mai amintiți-vă că unele plăți se fac pe loc (verighete, băuturile luate dinafara locației, ținutele mirilor, biserica, căsătoria civiă, cadourile pentru invitați, elementele de papetărie), iar pentru altele se oferă avans, urmând să se facă plata integrală după nuntă (locație, foto-video, dj/formație, florărie, cofetărie). Administrați-vă sumele astfel încât să nu rămâneți descoperiți nici pentru plățile care se fac înainte, nici pentru cele care se fac după nuntă.

Concluzie

Trebuie să găsiți un echilibru între elementele pe care le visați la nunta voastră și ce vă puteți permite, în mod realist, financiar. Doar voi vă puteți da seama ce e mai important pentru voi și în ce categorii puteți face compromisuri.


Puteți afla mai multe din articolele despre Plățile către Furnizori și Cutia de Dar


#nunta #sfaturi #planificare

235 views

© 2018 by The Event Boutique. Cluj-Napoca

  • Facebook - Grey Circle
  • Pinterest - Grey Circle
  • insta icon